error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Чому мотор влітку може почати «жерти» масло

Автор: Вікторія Левченко

Дата підготовки матеріалу: 2018-06-14


  • Лайфхак
  • ЭксплуатацияПочему мотор влітку може почати «жерти» олія Багато автовласників помічали, що влітку моторне масло починає вести себе трохи інакше, у порівнянні з зимовим періодом. Найчастіше це виражається в тому, що двигун починає «жерти» його страхітливими темпами. Діагностика в автосервісі, як правило, не додає ясності.
    Максим Строкер

    Щоб розібратися в подіях слід зрозуміти, що в принципі відбувається з мастилом у двигуні. Коли двигун не працює, температура масла збігається з температурою навколишнього середовища. Після запуску мотора температура моторного масла зростає і поступово досягає робочого рівня. Зазвичай він знаходиться на рівні 90-105С — залежно від моделі двигуна. За підтримання цього рівня відповідає система охолодження двигуна. І якщо вона справна, то і температура масла повинна стабільно триматися на цьому рівні. Але тут, як кажуть, «є нюанс». Масло адже, крім іншого, ще і змащує внутрішню частину циліндрів. А їх поверхня під час роботи розігрівається до рівня 300С.

    При контакті з нею розігрівається і масло. І тут на перший план виходить такі його параметри, як в'язкість і температура оливи в момент його потрапляння на стінки камери згоряння. Більшість автовласників зараз намагаються застосовувати синтетичні і напівсинтетичні маловязкие моторні масла. Вони відмінно підходять для експлуатації взимку — не густішають на морозі, забезпечуючи хорошу змащення тертьових частин непрогрітого двигуна. І це ж саме масло працює в моторі і влітку.

    Але слід згадати наступне. Оптимальна температура більшості моторних масел, при якій вони мають необхідну для змащування тертьових поверхонь в'язкість, не перевищує 110С. Але вже при перегріві мастил такого типу вище 125С їх в'язкість починає різко падати.


    З-за цього знижується здатність лубриканта створювати найтоншу плівку на тертьових поверхнях. І чим менша в'язкість притаманна конкретній марці масла, тим більше воно піддається негативним ефектам від перегріву. Що ж відбувається з системою змащення влітку? Більш-менш інтенсивно використовується машина, і зокрема масляний картер її мотора, покритий шаром бруду, це неминуче.

    Якщо мова йде про авто вже не молодому, то його двигун напевно покритий потьоками масла, антифризу, на які за довгі роки є «шуба» з дорожньої пилу, комах та іншого сміття. Більшість машин на російських дорогах забезпечені захистом картера двигуна. Якщо авто частенько виявляється на бездоріжжі, між захистом і днищем двигуна може набитися грязь, трава і інше. Все перераховане вище погіршує режим охолодження масла в картері, особливо коли на вулиці мороз, а 30-градусне пекло.

    Мастило не встигає толком охолонути, як вже знову опиняється в блоці циліндрів. Там воно догрівається до критичного порогу різкого зниження в'язкості і починає просочуватися під маслос'емних кілець, згораючи потім разом з бензином. Звідси — серйозний витрата масла на чад. Щоб уникнути цього слід для початку перевірити — не заріс чи картер двигуна брудом. Крім того, є сенс перейти на більш в'язке моторне масло. Воно, швидше за все, буде менш чутливе до літнього перегріву за описаним вище сценарієм.

    Тест-драйв KIA Sorento Prime: «японцям» і не снилось38886
    При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".


    Переглядів: 10




    Підписатись



    Вас може зацікавити


  • Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


    Зареєструватись або Увійти


    Чому мотор влітку може почати «жерти» масло | Та4ани
    -0.87623