error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Тест Mazda CX-9 Premium: корпус швидкого реагування

Автор: Марина Гончарук

Дата підготовки матеріалу: 2018-07-11

Скам'янілі суббренди Xedos, Eunos, fini і Amati - німі свідки численних спроб Mazda закріпиться у вищому світі. Шкода що жоден з них не дожив до наших днів - єдине, чого не вистачає її новітньому СХ-9 - саме преміумного ореолу, який відрізняє Infiniti від Nissan, а Lexus - від Toyota.

 

Топ-менеджери Mazda люблять нагадувати що їх компанія невелика навіть за мірками JDM. І що преміум їй, в принципі, чужий. Мовляв, як і інші "японці", ми зробили собі ім'я сімейними малолітражками і комерційними компактами. Тим не менш хиросимцы не раз і не два пробували вирватися з мас-маркету. Спроби були підкріплені і комерційними успіхами середньорозмірних моделей, і тріумфами в гонках, і оригінальними конструкціями - згадайте роторні купе RX, перемогу в "Ле Мані", 4-літровий W12 для лімузина, переосмислені для внутрішнього ринку Lancia Thema і Citroen BX...

Але, на жаль. І поступово японці зосередилися, як вчив Ахура Мазда, на те, що вміють робити найкраще. І сьогодні компанія знову на піку форми - ось уже чотири роки ми мало не в кожному тест-драйві хвалимо її моделі за вражаючий зовнішній вигляд, просторий внутрішній світ, за сміливі технології. Ось тільки Мазда - зовсім не засновник однойменної компанії, як логічно було б припустити. Якщо вірити зороастризму - а у нас немає підстав сумніватися в догмах однією з найстаріших релігій - саме він створив все те, що нас оточує і чим ми є. Крім копірайту на винахід вогню і води безначальному творця приписується і нанотехнології - уміння надавати звичним речам маленькі розміри. Але, дивлячись на саму габаритну модель в історії марки, починаєш сумніватися в точності перекладу з давнього санскриту. Швидше, в трактатах про його життєписі мова йшла про володіння мистецтвом масштабування - тобто вміння і зменшувати і збільшувати предмети. Подумки поставте СХ-9 поряд з іншими повнорозмірними кроссоверам начебто Honda Pilot, Kia Mohave і Toyota LC 200. Погодьтеся, не дивлячись на перевагу в габаритах, "дев'ятка" на їх фоні виглядає набагато акуратніше і навіть витонченішою - немов Еліна Світоліна поруч з сестрами Вільямс.

 

Звичайно, при таких значних свесах геометрична прохідність - так собі. Але самі звиси зменшилися, кліренс підріс, а днище тепер — немов у ралі-рейдові позашляховика. Що є великою рідкістю для повнорозмірних "янкі-танки", які вже й забули що таке бездоріжжя.

Здавалося б, габарит "п'ять на два" звучить для естетів як вирок. Але як інакше, якщо не небесним промислом, пояснити подібну витонченість форм при 5-метровій довжині? І чому вона не доступна дизайнерам куди більш великих концернів?

Секрет - в майстерності крадіжки справжніх габаритів "хвилясті" kodo-мовою обводів і опуклостей. Поєднання вузьких вікон, тонких стійок, накачаних крил і незворушною, як сад каменів, оптики додали кузова стати, легкість і впевненість. Причому нічого нового в Хіросімі не винайшли тут, той там читаються цитати інших "маздою", які допомогли приховати і гіпертрофований ніс, і височенну корму.

Всередині все ще цікавіше. Другий секрет - секретів відчуття простору - в чисто американському зручність посадки-висадки: двері відриваються чи не майже під прямим кутом, а отвори зроблені якомога більшими. Так, пороги зависокі (неминуча плата за високу пасивну безпеку), зате завжди чисті завдяки подвійній грязезащите. На задні сидіння забиратися зручніше ніж в іншому урядовому лімузині - середній ряд зсувається на 12 див. Назвати їх галеркой язик не повертається - там спокійно сяде пара аграріїв у дублянках і пижикових шапках, піднялися на постачання шроту в ЄС. Ось тільки не куплять вони СХ-9 - в цьому класі у потомствених фермерів найбільше котируються бренд і масивність. А тут ще і салонні нюанси: він скроєний скоріш за британським лекалами. Згадайте як вас облягають кокпиты флагманського Jaguar або Range Rover - немов зшитий на замовлення приталений костюм.

Асоціації з вищим світлом продовжують ретельна підгонка деталей та оздоблення палісандра (rosewood). Причому, на відміну від деяких конкурентів, дерев'яні панелі не домінують, а підтримують вигадливу гру текстур і тіней на алюмінії (він же вперше використовується интерьерщиками Mazda), хромі і перфорованої шкіри. Самі крісла так само заслуговують добрих слів: вони оптимальні за формою і фіксують тіло в поворотах завдяки нескользящему матеріалу і розвиненою бічною підтримкою. Для любителів статистики висота салону на рівні крісел різних рядів 998:978:899 див.

Відрадно, що конструктори разом виправили обидва найбільш критикованих моменти - чисто американський рівень вичинки шкіри і японський - шумоізоляції. Тепер це сама тиха, м'яка і пахуча Mazda. З оббивкою, до якої хочеться торкатися знову і знову. Пахне так, як пахне шкіргалантерейна лінійки Herms.

 

Так, комплектація всього одна. Але, у відповідності з назвою (Premium) більш ніж щедра. Тут і адаптивні LED-фари, 3-зонний клімат-контроль, і кольоровий проекційний дисплей, і підігріви все що можна обігріти - від обода керма до "паркування" двірників.

 

І все ж найбільше вражає акустичний комфорт, який інженери оцінили в зайві 80 кг. І це тільки стандартні пристосування на зразок більш товстих стекол, подвійних ущільнювачів де тільки можна і додаткової "шумки" в салоні і багажнику. А є ще і хайтек-технології начебто пролонгованих вентиляційних шахт і "резонансних" тягарців на стійках підвіски. І, напевно, багато ще чого, про що гайдзинам знати необов'язково.

Чому там багато місця ми приділяємо деталей, які не впливають на їзду? Тому що в плані "задоволення за кермом" СХ-9 цілком передбачуваний і мало відрізняється від попередника. Як і раніше, для українського ринку передбачено лише одне-єдине поєднання мотора, коробки передач і трансмісії. І одна-єдина комплектація.

Kodo, karakuri, zoom-zoom, skyactive, jinda ittai... всупереч явній любові хиросимцев до нових концепцій і парадигм, філософія флагмана залишилася колишньою - вони переводять jinda ittai як «єдність людини і автомобіля». Або, у початковому варіанті, лучника і коні. Остання, як відомо, від народження парнокопытна і тому полноприводна. Як і флагман другого покоління - моноприводної версія до нас не доїхала і, швидше за все, в нинішній генерації не доїде.

Приємно, що полегчавшая на 130 кг версія 4х4 тепер управляється зовсім по-легковому, чого не скажеш про сусідів по класу. Для оптимального зчеплення з дорогою багатодискова муфта з електромагнітним приводом готова переполовинити 420 Нм між колесами передньої і задньої осі, а система Roll Stability Control гасить крени, неминучі при такій масі і районних. Як? Електроніка відстежує зростання бічного крену і, в разі небезпеки перекидання, пригальмовує потрібні колеса.

 

Звичайно, можна поскаржитися на відсутність панорамної даху, смартфон-інтерфейсів і розетки змінного струму - все це давно стало нормою в класі. Але ось чого дійсно не вистачає, особливо в перші місяці володіння, так це асистансу кругового огляду і автопарковщика.

 

Але як же буде неправий той, хто подумає, що головні чесноти "дев'ятки" - комфортне переміщення пасажирів та їх багажу. Такий утилітарний підхід напевно б сподобався Мазді, але розчарував Заратустру. Так, на папері 2,5-літрова "четвірка" (231 л. с. і 420 Нм) виглядає не дуже як для двотонного велетня. Попередник, до речі (атмосферне MZI V6 3.7) статтю не засліплював - 266 л. с. і 377 Нм вже тоді були середньостатистичними показниками. Але ми то знаємо, що в цьому класі справа не в цифрах як таких, а в тому як автомобіль відчувається. Як казав герой Майка Майерса "у цьому світі значення має не розмір, а те, як ним користуються". А ще ми знаємо, що у хиросимцев власні, не мають аналогів, технології вичавки всіх фрешів з малокубатурных моторів. Точкою відліку для "нашого" Skyactiv-G 2.5 T послужив атмосферний мотор з безпосереднім уприскуванням, який інсталювали хитровыдуманный турбонаддув з 2-канальним випускним трактом на вході в турбіну. В результаті пікові 420 Нм доступні вже при 2000 об/хв. Могли б і більше, але акцент зроблений на економічність і екологічність: по вимірювальному циклу EPA флагманський апетит разом знизився на 1/5, що на тлі "середньої температури по палаті" (15-18 л/100 км) навіть дуже відчутно.

І тут саме час ввернути що, мовляв, флагман адресований тим, хто вже нагонялся на Mazda6, CX-5 і MX-5. Тобто обзавівся сім'єю і кому тепер ближче дух спокою, споглядання і тиші. Бонсай і турбота про довкілля - адже саме ми відповідальні за те, якою залишимо цю планету нащадкам. І дійсно, звучить мотор вегански невиразно. Але це не дуже заважає тому самому відчуттю "єднання лучника і коні". Так, у MX-5 воно виражено яскравіше - там автомобіль стає твоїм продовженням вже через пів години їзди. У нашому ж випадку все набагато спокійніше - злиття в кентавра з повнорозмірний кросовер відбувається покроково, від поїздки до поїздки. Справа в тому, що система стабілізації не відключається, рульова рейка дуже довга (більше трьох оборотів), а тяга зникає швидше, ніж в електромобілі - ледь відпустити акселератор. Але при цьому все настільки передбачувано, легко і охоче, що навіть пересів з "недомерки" на кросовер, легко проїдеш Україну від краю до краю. Підросла до 2930 мм (+55 мм) колісна база гарантує завидну плавність ходу, якій підіграє безшовна зміна передач. І чим вище швидкість в поворотах, тим більше СХ-9 дивує слухняністю і якийсь непохитною надійністю. Так би водив Заратустра.

 

Тактико-технічні характеристики Mazda СХ-9 Premium

Двигун

R4 з турбонаддувом і безпосереднь. уприскуванням

Робочий об'єм (куб. см)

2488

Макс. потужність (л. с./про. хв)

231/5000

Крутний момент (Нм/об. хв)

420/2000

Тип приводу

повний що підключається

Коробка передач

6-ступінчастий автомат

Довжина/ширина/висота (мм)

5075/1969/1747

Колісна база (мм)

2930

Колія передня/задня (мм)

1663/1663

Дорожній просвіт (мм)

220

Звис передній/задній (мм)

1032/1113

Підвіска передня/задня

незалежна/незалежна

Обсяг багажника (л)

230/840/1848*

Обсяг паливного бака (л)

74

Вантажопідйомність (кг)

575

Маса споряджена/повна (кг)

2560/1985

Гальма (передні/задні)

диск. вент./диск.

Покришки (передні/задні)

Falken Ziex CT50 255/50R20

Докатка

185/80R17

Максимальна швидкість (км/год)

210

Розгін 0-100 км/год (с)

8,6

Витрата палива (л/100 км)

12,7

Витрата палива Г/З/З, (л/100 км)

12,9/7,3/9,4

Ціна автомобіля (млн. грн.)

1,379

Конкуренти

Honda Pilot 3.0 Premium (1,413 млн. грн); Infiniti QX60 2.5 (1,497 млн. грн.); Mitsubishi Pajero Sport 2,4 Intense AT (999 тис. грн.); Mitsubishi Pajero 3.0 (1,210 млн. грн.); Toyota Highlander 2.7 Elegance (1,268 млн. грн.); Toyota Land Cruiser Prado Comfort 2.7 (1,102 млн. грн.)

*зі складеними спинками одного/двох рядів сидінь

 


При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Autoua.net"


Переглядів: 17




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Тест Mazda CX-9 Premium: корпус швидкого реагування | Та4ани
0.124461