error_outline
Увага: Функціонал сайту обмежений, оскільки Ви не авторизовані! Авторизиуйтесь, будь ласка, це всього декілька секунд.



Зареєструватись або Увійти


Про розпірки (розтяжки). Теорія.

Автор: Ігор Шевчук

Дата підготовки матеріалу: 2016-11-22

Тюнінг - це як наркотик. Варто лише раз спробувати встановити на своє авто якусь дрібну "тюнячку", як жага до змін та покращень хлине на вас хвилею.

Нещадність цього захоплення полягає в тому, що часто хочеться встановити на своє авто таку річ, яка вам, як цивільному водію, навряд може стати в нагоді у буденному використанні автомобіля як засобу пересування містом. Прикладів такого "тюнінгу" дуже багато. Кожен з вас, мабуть, не раз бачив який-небудь Ланос із гігантським спойлером на багажнику, перемотаний скотчем. Та той Ланос не здатний розігнатися до тих швидкостей, на яких цей спойлер почне працювати, не кажучи вже про аеродинамічну точність встановлення такого девайсу. Проте бажання щось натюнінгувати бере верх над логікою і прагматизмом. І це, на мою думку, чудово. У нашому житті так багато бруду, зла і агресії, що якщо існує хоч одна річ, яка робить людину щасливішою та спокійнішою, то нехай тішиться, аби не робила дурниць. 

Так ось, захотілось мені встановити на свою Славуту комплект розпірок для кузова. Що воно таке і як це працює, я, звісно, не знав. Бачив, що встановлюють на усілякі круті БМВ й цього мені було достатньо.

То ж мною були замовленні ось такі девайси:

Розпірка передніх "стаканів".

Роспорка на ЗАЗ


Розпірка задніх "стаканів".


Роспорка на ЗАЗ


То ж як це має працювати? Нагуглив.

У Wiki пишуть, що розпірка (або розтяжка) передньої підвіски, встановлюється між верхніми опорами підвіски на так звані "стакани" кузова, прийшла в широкі маси з великого автоспорту. Вважається, що вона, поєднуючи "стакани" кузова, тим самим збільшує його жорсткість, що позитивно позначається на керованості автомобіля. Схематично усе виглядає наступним чином:


 


В поворотах робота розпірок виглядає так:

 


Отже, серед плюсів цього доопрацювання кузова можна виділити:
1) Підвищення жорсткості кузова;

2) Покращення керованості автомобіля;

3) Покращення стійкості кузова під час ДТП (не доведено й не спростовано);

Серед мінусів (перелік сформований на підставі роздумів Інтернет-експертів на форумах):

1) Більш серйозна деформація кузова під час ДТП (не доведено й не спростовано);

2) Тріщини у силовій конструкції кузова під час експлуатації (не доведено й не спростовано);

Я поки знаходжусь у штаті теоретиків, проте зараз моя думка полягає у тому, що якщо у вас БМВ м3, то ставити, чи не ставити розпірку - справа ваших фінансів та любові до колупання в автомобілі. Якщо ж у вас ВАЗ, або ЗАЗ, то питання встановлення розпірок має розглядатись не як тюнінг, а як вимушений захід, оскільки кузова таких авто зроблені із пластиліну й їхнє підсилення конче необхідне. Тут не йде мова про високі навантаження у поворотах, скоріше хочеться, аби нормально відкривались двері, коли машина частково запаркована на бордюр.

До речі, для повного комплекту варто було б встановити й нижню розпірку, але їх у наявності не було, то ж тестуватиму не повний набір. Сподіваюся це не вплине на мої враження. Звіт про встановлення й використання читайте у моєму бортжурналі.

Далі буде...


Переглядів: 618




Підписатись



Вас може зацікавити


Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


Зареєструватись або Увійти


Про розпірки (розтяжки). Теорія. | Та4ани
0.195004