або


Мотоколяска вермахту і Horch Герінга: так хто вбитий під Ржевом | Та4ани

Bалерій Гнатюк / дата додавання: 2018-11-19 Bалерій Гнатюк

Мотоколяска вермахту і Horch Герінга: так хто вбитий під Ржевом



Фото Сергій Асланян Історичне невідповідність і бажання видати будь-який уламок за артефакт, було нормою радянського часу. У кіно німці їздили на ГАЗ-51, воювали на Т-34 з картонними вежами, а вже мотоцикли «Урал» і поготів в кадрі виглядали, як справжні BMW. Гвардійські «Катюші» по країні розповзлися не на шасі Studebaker, а на якому доведеться. І хоча Державний комітет оборони спеціальним наказом заборонив ставити дані реактивні установки на будь-які інші автомобілі, крім повнопривідних ленд-лізовських, країна отримала на постаментах Зіс-5, післявоєнні Зіс-157, а іноді просто близькі за обрисами картонні макети. На жаль, але сумна традиція видавати бажане за дійсне жива і сьогодні.
Сергій Асланян

Звикнувши до того, що в історії СРСР правда трапляється вкрай рідко — чи через недогляд, або за спеціальним дозволом — ми неряшливы у фактах і не чекаємо точної відповідності. Нам досить подібності або збігу. Решту візьмемо з розпорядження, наказу, постанови або підженемо вручну.

У краєзнавчому музеї міста Ржева ключовий експонат — «Остов машини італійського виробництва, що використовувався вермахтом в якості невеликого тягача». Але італійці не воювали на цій ділянці фронту. Працівники музею парирують: «Німці використовували техніку різних країн, зокрема, чехословацькі танки, от і італійський тягач теж». Група армій «Центр» проїхала понад 600 км від кордону до Ржева на рідкісному італійському тягачі, відомому в єдиному екземплярі? І він був настільки надійним, що жодного разу не зламався? Чи заради цього унікального апарату німці везли дві вантажівки з запчастинами? Піді Ржевом він зламався і лише тоді його кинули. Судячи по залишках тягача, він помер своєю смертю — жодної бойової відмітини на машині немає. Ні кульових отворів, ні осколкових ран. Геометрія кузова не порушена. На міну не наїжджав, снаряд у нього не потрапляв. Що ж це за тягач невідомої моделі?


Фото Сергій Асланян

Призначення більш, ніж спірне. Розмір і зовсім сміхотворний. Німці доїхали до Ржева на маленькій машинці без даху і дверей, має всього два посадкових місця, три маленькі колеса, велосипедний кермо і мотоциклетний двигун? Якась збочена італійська думка породила апарат, яку німці не посоромилися перетворити на тягач? І що ж він міг тягнути, не маючи зберігся зчіпного пристрою? Судячи по габаритах і мотоциклетним можливостям, виріб було здатне переміщатися тільки по асфальту, а максимум його тяглових можливостей — дитячі санки. Навіть кулемет з боєкомплектом, і то навряд чи.

Справа в тому, що ніякий це не італійський тягач. А післявоєнна інвалідна мотоколяска серпуховського заводу З-1, зразка 1952 року. Музей визнає, що цей тягач і є мотоколяска, але тільки італійська і довоєнна. А наші здобули її креслення і після війни налагодили виробництво повної копії на Серпуховському мотоциклетному заводі. Звичайно, німці воювали на будь-якій техніці, але щоб на мотоколясках, та ще й у ролі тягача...

А звідки у музею дані? Чим вони підтверджують заявлені факти? Виявляється, саме вірне доказ істини — чесне слово пошуковиків. А ще десь на кузові є спеціальна фірмова мітка, але ніхто не пам'ятає де і яка... Експонату більше десяти років. Скептиків працівники музею наслухалися вдосталь. Але так і не вважали за потрібне здобути хоча б прижиттєву фотографію оригіналу і покласти її поруч, для підтвердження...

Як дешево купити бронетранспортер на мирному сайті з продажу авто12626
Фото Сергій Асланян




  • Танки в пустыне7765

    Під Ржевом німці воювали на наданій союзниками італійської мотоколяски. Пошуковики явно не все віддали музею. Є підстави вважати, що на місцях боїв вони знайшли довоєнні японські ноутбуки Toshiba, лампові відеомагнітофони Sony, німецькі стільникові телефони Siemens зі свастикою, американські трофейні iPhone, якими німці охоче користувалися, оскільки в СРСР їх стандарт працював краще, ніж німецьких стільникових операторів (за аналогією з радянськими паровозами, які під нашу колію підходили краще германських). Пошуковиків зрозуміти можна — покоління ЄДІ. Вони щось чули про BMW Isetta і трохи наплутали з хронологією, конструкцією і патентами. Але працівники музею — люди у віці. Або у них це радянська звичка?

    У свій час відомий автоисторик і колекціонер ретромобілів Олександр Ломаков придумав казку про належність наявного в його розпорядженні Horch-853 1935 року випуску особисто Герінгу, і весь час володіння машиною підтримував її, як будь-який літератор, стоїть на сторожі авторських прав. А в якості підтвердження посилався на незаперечний факт: у цього автомобіля на колесах так і було написано — Hering (по-німецьки прізвище Герінг пишеться Герінг).


    Фото Сергій Асланян

    Для СРСР легенда була цілком придатна. Адже для диктатури природно, коли в честь допущених до культу власної особистості називають міста, заводи, колгоспи. Тому нам було достатньо аргументу, що для Герінга колеса робила фірма його імені. Запасний варіант: в пориві нестримного підлабузництва, трепетні німці змайстрували чотири колеса з ім'ям кумира. Розвиваючи ідею можна було стверджувати, що і шини для автомобіля виготовили з логотипом рейхсміністра, але ось халепа — ексклюзив зносився і довелося ставити звичайний непотріб.

    До речі, ім'я «крилатого маршала» рейху було написано й на всіх інших деталях, що підлягають зносу і логічною заміні на аналоги: на тканій даху, склі і фарах, оббивці сидінь, дверних картах, брызговиках, а при дуже уважному погляді — і на прокладки головки блоку і приводних ременях. Дядя Саша був чарівним, щирим і його любили, не звертаючи уваги на дивацтва літньої людини. Однак перелицювання історії містечковими краєзнавцями під категорію «дивацтв» навряд чи лягає.

    Мотори війни, або Танки на узбіччі МКАД25594
    При написанні цієї статті було використано матеріали із сайту "Автовзгляд".

    Переглядів: 30




  • Перегляньте також:

    Оголошено українські ціни на флагманський кросовер Citroen C5 Aircross
    Розпродаж складу 2018 року Нового VW Passat та Passat Variant автосалону «КарпатиАвтоцентр»!
    Лімітований склад авто VW Touareg з вигодою 420 000 грн в автосалоні «КарпатиАвтоцентр»!
    У листопаді автовиробництво знову скоротилася
    Aston Martin і Cosworth випустили тысячесильный «атмосферник» V12
    Volkswagen викрили у продажу передсерійних автомобілів




    Коментувати та оцінювати статті можуть лише зареєстровані користувачі!


    Зареєструватись або Увійти




    Коментарів ще нема. Ви можете бути першим!